Nemrég jelent meg Európában a Dolby Atmos, ami a 3D-s vetítések nyomdokaiba lép. Olyan rendszert alkottak meg, ami mellett már csak múltbéli emléknek tűnik az 5.1-es hangrendszer, de még a 7.1 is elavultnak számít hozzá képest.
A Dolby az Atmos projektet az elmúlt 20 év legfontosabb újításaként harangozta be, mely egy sokkal realisztikusabb és természetesebb hang környezetet ígér a mozikba.
A lényege, hogy hallhatjuk, amint például egy csiripelő madár körülöttünk és a fejünk fölött repked, így pontosan érzékelhetjük a madár helyzetét is. Ehhez összesen 64 db hangszórót működtetnek!
Ezzel a filmgyártók is számolnak, Atmos-ban készült a Die Hard 5, a The Hobbit, sőt a várva várt Man of Steel is.
Miért pont a reklámosok feledkeznének meg az új technikáról? Ilyen felszereléssel egészen más hangzást kaphatna egy-egy reklám: Jack Links, Nissan Qashquai.
Nem meglepő módon igen drága "játékszer", ezért Magyarországon egyelőre nem számítunk az Atmos-ra, de reméljük hamarosan hallunk olyan kampányokról, amik kihasználják az új lehetőségeket.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.05. 11:26:03
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.