Sokféleképpen lehet társadalmi célú reklámkampányt készíteni. Vannak, akik a humorra és a játékosságra, mások pedig a sokkolásra és az ijesztgetésre esküsznek. Az ausztrálok leginkább az utóbbi kategóriába tartoznak, hiszen az elmúlt évek alatt számtalan szívbemarkoló és megdöbbentő kampányt készítettek. Különösen igaz ez a TAC-ra (Transport Accident Comission), melynek reklámfilmjei ténylegesen csökkenteni tudták a közúti balesetek számát.
Épp ezért lepődtem meg, amikor a minap belefutottam egy teljesen más ausztrál megközelítésbe, a művészetbe. Az Ausztrál Autóbaleseti Bizottság felkért egy tehetséges multimédia művészt, Emma Hacket, hogy meztelen testekből készítsen egy autóroncsot. A különleges installáció célja a kampány üzenetének virális terjesztése, ami elnézve a 150 ezres videó nézettséget és a több száz hírportált, ahol a kép megjelent, biztosan sikerült. Minden elismerésem az ötletgazdáknak és a művésznőnek, bár gyanítom, hogy a kampány kevésbé lesz hatékony, mint a korábbiak.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.