Végre eljött ez a pillanat is, egymilliárdan lettünk a Facebookon. A közösségi oldalon, melyet egy számkivetett geek álmodott meg egy kollégiumi szobában és amit kedetben csak amerikai egyetemisták használhattak. Röpke 8 év elteltével mára a Föld lakosságának egyhetede lájkol, posztol, attendingel és share-el – na meg persze alkalmazkodik, hódol és idomul.
Nagy utat tettek meg Zuckerbergék idáig, és ezt meg kellett ünnepelni. Így született meg a Facebook első reklámfilmje, melynek neve: “Dolgok, amik összekötnek minket”. A nagy múltú Wieden+Kennedy reklámügynökség által készített szpot rendkívül látványos és grandiózus. A Portlandban, Los Angelesben, New Orelans-ben és Buenos Aires-ben forgatott jelenetek minőséget és erőt sugároznak. Nincs is velük semmi baj. A bibi számomra a mondandóval van.
A film mögötti gondolatmenet és narráció egyfajta univerzális bölcsességet próbál sugallni, ám valahogy mégis az együgyűség árad belőle – mintha az 1+1-et próbálná elmagyarázni egy matek faktosnak. Kezdődik minden a szék analógiájával, majd haladunk a csengőn és hídon keresztül a kosárlabdapályáig, onnan pedig a nemzetig. Mi a közös bennük? Mindegyik összeköt minket embereket, akárcsak a Facebook. Na, bumm. Ettől azért nagyobb katarzis is jöhetne!
A szpot ugyanakkor mégis hű a közösségi oldalhoz, hiszen az emberek helyett valami mást tart szem előtt: saját magát. Hiányzik belőle az a lélek és érzelem, ami oly sok W+K reklámban megtalálható. Lehet ezzel egyedül vagyok, de én sokkal többet vártam volna első körben a kék óriástól. Ti mit gondoltok róla?
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.