Annak ellenére, hogy hazánkban még mindig van egy fajta bizonytalanság a QR-kódokkal szemben, tagadhatatlanul ez az egyik leggyorsabb és legegyszerűbb módja annak, hogy az okostelefon felhasználókat egy weboldalra, videóra vagy képre tereljük. A kezdeti fekete-fehér kódok után ráadásul most már itt vannak a színesebb verziók is, melyek még csalogatóbbá tehetik az emberek számára a szkennelést. Külföldön azonban még ennél is messzebbre mentek a márkák, és az eddig elrejtett kis kódot a kampány középpontjába helyezték. A következőkben két ilyen remek példát szeretnék mutatni nektek.
Árnyékos QR-kód
A dél-kóreai Emart szupermarket egy súlyos problémával nézett szembe. Dél és egy óra között drasztikusan lecsökkent a vásárlóik száma, sőt, gyakorlatilag üresen tátongtak az üzletek. Hogy megnöveljék a forgalmat, a Cheil Worldwide ügynökséggel egy olyan speciális QR-kódot hoztak létre, amely csak ebben az időszakban szkennelhető, ezáltal csak ekkor nyújt extra kedvezményeket a vásárlóknak.
QR-sör
Az amerikai Guinness szerette volna, ha a pubokban és a bárokban többet beszélnek a márkáról. Ezért a New York-i BBDO reklámügynökséggel legyártottak több ezer speciális söröskorsót, melyeken a QR-kód csak akkor vált láthatóvá, ha barna sört öntöttek az üvegbe. Azok az érdeklődők, akik beszkennelték a kódot egy választóoldalra jutottak, ahonnan bármely közösségi oldalra (Facebook, Foursquare, Twitter, Instagram) publikálhatták, hogy épp Guinnesst isznak.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.