A legnagyobb technikai áttörések először Hollywoodi filmesek fejében fordult meg. A 90-es évek sci-fi sorozatai rengeteg feltalálót ihlettek meg, gondoljunk csak az a Star Trekben látott communicatorra, vagy a hordozható tábla gépre Picard kapitány kezében. A Google nem sokára piacra dobja új készülékét a Glass-t, mely nem más mint egy szemüvegbe integrált számítógép. Az első bemutató a szemüvegről már több mint egy éve kikerült , jó páran a paródiáját is elkészítették, ennek alapja az volt, hogy a szemünk elé kivetített kép eltakarja a valóságot, így mindennek neki megyünk benne.
A NatGeo 2011-ben már kacsintgatott az AR (augmented reality-kiterjesztett valóság) felé, egy kezdetleges megoldással. Egy magyar plázában felállított kivetítő segítségével a vásárlók köré oroszlánokat, dinoszauruszokat és egyéb állatokat „varázsoltak”.
Az AR-nek van egy másik része is, amely QR kódokkal és ahhoz hasonló technológiákkal operál, így képesek vagyunk egy lap mozgatásának segítségével 3D-s alakzatokat mozgatni a térben, vagy benézni a Doki Tardisjába.
Az új technológia talán nem sokára elhoz egy olyan városképet, ahol nincsenek cégfeliratok, plakátok csak a szemüvegen keresztül lesznek láthatók a hirdetések. A reklámszakma a Facebook megjelenésére is gyorsan reagált egy új ágazattal, így pár éven belül megjelenhetnek az AR designerek, managerek.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.